PHOTOCREDITS: UNSPLASH

“Iedereen wil opeens makelaar worden”, een kop in het AD een tijdje geleden waar mijn oog op viel. Sinds 2014 zijn er maar liefst 630 makelaarskantoren bijgekomen. Wow, dat is niet gering. Hoe zorg je ervoor dat je als startende ondernemer jezelf profileert in deze dynamische sector? Wat is jouw verhaal? En hoe kan bijvoorbeeld regionale publiciteit je hierin vooruit helpen?

“We hebben nog geen website” en “We gaan heel veel met social media doen”, zegt nieuwkomer Alexander Berdisjev. Als je een huis koopt wil je graag verleid worden. Verleid door het verhaal achter het huis, de historie, de vorige eigenaren en ga zomaar door. Dit artikel is een mooie start en uitgelezen kans voor Berdisjev om storytelling in te zetten voor zijn naamsbekendheid.

Personal branding, jezelf of je bedrijf als merk op de markt neerzetten, is best even zoeken. Ik ervaar dat veel zelfstandig ondernemers hiermee worstelen. Terwijl een persoonlijk verhaal, als het authentiek en goed gebracht wordt, inspireert, blijft hangen en verbindt. En het wordt gedeeld! Mond-tot-mondreclame blijft de allermooiste free publicity.

Heb jij behoefte om te sparren over jouw verhaal, je positionering, onderscheidende merkwaarden of inzet van bijvoorbeeld social media? Laten we vrijblijvend kennismaken, ik denk graag mee hoe jij als ondernemer storytelling kunt inzetten. Bel naar 06-52666083 of stuur een mail naar carolarietdijk@101talenten.nl.